13 مهارت اصلی در آموزش مذاکره فروش
نوشته شده توسط : setareh mohammadi

برای داشتن یک مذاکره موفق باید تمام اصول و مهارت های مهم در آموزش مذاکره فروش را با دقت و حوصله اجرا کنید. این مهارت ها شامل موارد زیر می شوند:

ایجاد وضوح و شفاف سازی قبل از شروع مذاکره
آموزش مذاکره فروش برای جلوگیری از دردسرهای ناشی از تصمیمات اشتباه، بر شفاف سازی و بررسی همه پیشنهادات تاکید می کند. پیشنهاداتی مثل خدمات پس از فروش و تخفیفات.

گوش دادن به جای حرف زدن
یکی از اصول مهم در دوره های آموزش مذاکره فروش، گوش دادن به صحبت های مشتری است تا بتوانید از این طریق پیشنهادات بعدی خود را برساس نیاز و علایق مشتری بدهید. برخی از فروشندگان غیرحرفه ای اجازه صحبت به مشتری نمی دهند و پیشنهادات خود را ارائه می دهند که این روش صحیح نیست.

مشخص کردن میزان ثابت برای تخفیف
اگر مجبور به دادن پیشنهادات تخفیفی شدید باید گزینه هایی انتخاب کنید که فراتر از انتظار مشتری باشد در حالیکه باید جای چانه زنی برای مشتری هم بگذارید. باید یک پیشنهاد ثابت برای تخفیف درنظر بگیرید تا سود بیشتری داشته باشید مثلا در صورتیکه بگویید بین 10 تا 20 درصد تخفیف میدهم اصلا صحیح نیست چون همیشه مشتری به دنبال دریافت تخفیف بیشتر است. اما بهتر است اول بگذارید مشتری پیشنهاد بدهد و اگر ناچار شدید شما پیشنهاد بدهید. آموزش مذاکره فروش به نکات مهم انتخاب قیمت و طرح های تخفیفی می پردازد.

آموزش مذاکره فروش برای دسته بندی پیشنهادات
در نظر گرفتن پیشنهادات متنوع در مذاکره فروش برای ارائه پیشنهاد جایگزین مطابق با سلیقه مشتری بهترین کار است. پیشنهاداتی در نظر بگیرید که از شرایط سخت به آسان بیاید.

بهترین واکنش نسبت به واکنش مشتری
در آموزش مذاکره فروش یاد می گیرید که مثلا اگر با مشتری مواجه شدید که انتظار بیش از حد برای تخفیف داشت، چه واکنش و برخوردی داشته باشید که در درجه اول با احترام و مودبانه باشد و در درجه دوم طوری باشد که مشتری متوجه انتظار بیش از حد خود باشد و از خواسته خود کوتاه بیاید.

 

ادامه مطالب در سایت سانسل

 

 





:: برچسب‌ها: اصول مذاکره فروش تلفنی , اصول و فنون مذاکره فروش , آموزش مذاکره فروش ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: