پخش فروش مویرگی چه فوایدی دارد؟
نوشته شده توسط : setareh mohammadi

برای پخش فروش مویرگی، بهترین محصول محصولی است که استفاده روزانه و قابلیت بازاریابی عمده داشته باشد و معمولا در هر فروشگاهی پیدا می شود. موارد زیر از فواید پخش به این روش است:


درآمد بالا
توزیع گسترده تر باعث فروش بیشتر محصولات و در نتیجه درآمد بالاتر خواهد بود. به دلیل اینکه هرچه محصولی بیشتر دیده شود، بیشتر فروش می‌رود، تولیدکنندگان هم درآمد خود را در توزیع محصولات خود در فروشگاه‌ها می‌بینند.

 

بالابردن سطح آگاهی از محصول
استفاده از روش پخش فروش مویرگی، میزان آگاهی از محصول را بالا می برد و این از مهم ترین دلایل استفاده از این روش می باشد. در دسترس بودن محصول در همه فروشگاه ها، میزان اعتماد مشتریان را افزایش می دهد و محصول به عنوان یک برند شناخته می شود.

 

خرید بدون برنامه
اعتقاد بسیاری از بازاریابان بر این است که خرید بدون برنامه، سودآور و کارآمد نیست. اما در صورتیکه برندهای معروف در دسترس نباشد، مشتری برندی را می خرد که کمتر شناخته شده. در نتیجه خرید بدون برنامه هم سودمند است.

 

افزایش سود فروشندگان
استفاده از روش توزیع و پخش فروش مویرگی، علاوه بر تولیدکننده برای فروشندگان هم سود زیادی دارد. چرا که حق انتخاب مشتری بالا می رود و برای کسب اطمینان از محصول ارتباط بیشتری با فروشنده برقرار می کند. تنوع محصولات در فروشگاه باعث رضایتمندی مشتری و در نتیجه شهرت فروشنده می شود.

 

خریداران
مشتریان موقع خرید، یا می‌خواهند محصول شناخته‌شده‌ی خود را بخرند، یا اینکه از حق انتخاب خود استفاده کنند. مثلا اگر یک فروشگاه هم چیپس مورد علاقه مشتری را داشته باشد و هم تنوع کاملی از همه چیپس ها، برای رضایت مشتری عالی است.

 

کسب سود تولیدکننده
اولین کسی است که از پخش فروش مویرگی سود می‌برد، تولیدکننده است. زیرا به دنبال کسب درآمد زیاد شرکت، شهرت تولیدکننده هم افزایش می یابد. مثلا برند پپسی را همه می شناسند و مشتریان وفادار زیادی دارد.

 

بررسی وظایف سیستم پخش فروش مویرگی در سایت سانسل

 





:: برچسب‌ها: فروش مویرگی , آموزش فروش مویرگی , برنامه ریزی فروش مویرگی , فروش مویرگی چیست , استراتژی فروش مویرگی ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: